Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Tindra och Buddah - 28 augusti 2009 23:02

inte så ofta nuförtiden, vet ej varför men det går väl i perioder precis som allt annat....

Har iallafall varit ut i Uppsalaskogen och kollat efter svamp, eller kantareller, den enda svamp jag törs plocka. Jag äter ju inte själv men fick tips om att torka den, sen kan jag vid tillfälle ge bort den... Men skogen här är inte som i Dalarna, jag tyckte det var svårt att gå, det var tamejf----n sten överallt, även där det såg ut att inte vara sten, under grönskan stod jag till slut och svajade på stenar.... Och svamp, nja, en såg jag, en stor som någon annan varelse hade sett före mej & tagit en tugga eller två :))

Men det var iallafall skönt att vara ute i skogen, bra träning för hundarna. Buddah går inte långt från min sida, han har sten (haha) koll på mej, hela tiden. Tindra, jaaa du, hon är kul. Helt egen, man vet inte från dag till dag. Hon brukar vara den ska gå först, men när vi gick efter skogsvägen, vilket vi gjorde flera ggr så skulle hon inte gå alls, utan stod stilla bara... Kom till slut på inkall!!! Blev lite orolig om hon kände doft av något olämpligt möte...man vet ju aldrig...

Stod jättebra stilla här....

och därborta....knashund!!!

Men när vi var i skogen var det full fart på henne, såg henne inte så mycket hon bara drog iväg vissa ggr.... Men här hittade hon en kul lite lortbäck att kuta i, Buddah som är skeptisk mot allt blött sprang på sidan :))

 

Svårt att fota med telefon, här går det undran vill jag lova... Tindra hittade liten tandpetare som fick vara me en stund...


Hittade en kul snigel, åkte snålskjuts på en annan större variant...

Vi har hunnit med ett Borlänge besök också, då fick Tindra stanna hemma, pga löp :)) Men Buddah fick haka på till Veronica, Frippe & Cash. Frippe befann sej under bordet hela tiden, glad över att någon roade sonen gissar jag haha... Buddah vågade lukta på Cash när han låg ner...

Lite gulligt :))

Och till sist, våran knaskatt, fångar möss på löpande band, som vi räddar på löpande band. Kanske är samma stackare som får komma in här, släpandes av en katt, släppt inne, infångad av stora läskiga människor, bli itvingad sockerlösning (för att pigga på sej& dämpa chocken) och sen utsläppt i skogen igen, haha!!! Men sen sover hon som en stock däremellan också*S*

Nu ska jag inta den ställningen också, gonatt!!


Skapa flashcards